BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

i'm declared you'll be my 2nd mr.berry eVer !

Daisypath Friendship tickers

Thursday, October 14, 2010

drinking water


untuk mengatasi masalah yang niel alami. aku pakse budak tu minum air masak =)

so alhamdulillah . masalah dapat diatasi . haha >,<
ok niel you should thank to me ! hehe

we need at least 2 litre water per day . ! sebab badan kite sangat memerlukan air . Kerana air mengandungi oxygen dan hydrogen. Kepentingan oxygen ialah oxygen akan bergabung dengan darah = oxyhaemoglobin . dan transfer ke seluruh badan melalui bahagian2 jantung tertentu.  Pertukaran gas carbon dioxida-oxygen berlaku di paru.paru . Oxygen juga penting untuk mengekalkan kecerdasan otak berfungsi : ) 
selain itu, air dapat mengekalkan keseimbangan cecair dalam tubuh untuk mengelakkan berlaku dehidrasi dan sembelit.

4 comments:

MUHAMMAD IKMAL said...

adq ko kne pakse ke suke rele?hehe..
aku kn ley jd model ko wat pe la susah2.. bukan duta air ngan belon je aw sume pon ley..i'm profesional key..pas ni contack2 yup pasal bayaran ley runding..haha

iQaberry said...

sebab die bukan adik aku la aku pakse .
haha
die cousin aku r .
suke rela :)

erk kau nak jadi model aku?
kau da isi borang lom ?
aku bab3 keje aku tak maen pilih kasih .
talented person is my priority . hahahKXx =p

sbb kau da terlampau profesional , t aku roger kau tok pelancaran produk aku terbaru aw

nur izzati said...

huhu ader jew dak kecik ney nyer idea... huhu
ok akak otw creat blog...
hurm ssh gak nk phm tau...
huhu

iQaberry said...

budak kecik mane kak ?
niel ?

haha
tak pe kak .
iQaberry sentiase menyokong akak !
erkk .