BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

i'm declared you'll be my 2nd mr.berry eVer !

Daisypath Friendship tickers

Sunday, September 4, 2011

CINTA dan PERSAHABATAN

kenapa aku tidak meluahkan perasaan sayangku padanya sebelum ini
dan kenapa aku pun tidak pernah tahu yang si dia pun pernah ada perasaan pada diriku
tatkala semua tersedar akan perasaan ini ,
sayangnya sudah terlambat .
si dia sekarang sudah mempunyai kekasih hati 
dan aku ?? 
hurmm ..
setelah kian lama hampir 3 bulan si dia telah berpunya 
barulah si dia tergerak hati menanyakan padaku 'adakah aku suka padanya dahulu'
aku berdalih dengan pelbagai alasan untuk menjawab soalan itu.
aku tertanya-tanya dalam kotak fikiranku kenapa si dia tanya ku sebegini. kenapa !!
lalu aku terus bertanya padanya 'kenape awak nak tahu semua ni lagi? awak kan da ade awek'
jawapan si dia 'saje nak tahu'
ok . bengang dengan jawapan tu!
akhirnya aku bertekad beritahu hal sebenar .
walaupun aku rasa ini tidak adil untuk aweknya 
tapi perasaan aku ?? 
tiada siapa yang mengerti .
biarlah masa ini aku berterus terang ..
'ye saya suka awak'
si dia berkata : 'dulu tak nak ngorat saya'
aku : 'ok everything is over . stop it !'
si dia : dulu kalau awal-awal ngorat . saya sangat sudi.
           sebenarnya dulu sangat sukakan awak juga .
           sekarang saya dah sayang kat awek saya
aku : hati kering ~ cemburu la jugak (tapi cool) 

hurm .. mungkin ALLAH telah beri petunjuk kepadaku yang si dia bukan untukku 
masing-masing tutup mulut tak mahu luah perasaan .
terima kasih Ya Allah . kalau inilah jalan terbaik untuk ku . aku redha ..
aku yakin . setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebalik kejadian 

mungkin kita lebih serasi jika jadi sahabat karib kan ..
ye saya sayangkan persahabatan kita . saya sayang awak sebagai kawan .
full stop!!
lagipun saya baik juga dengan awek awak
terima kasih ..
semoga persahabatan kita ber3 kekal selamanya .. 

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan Kesanggupannya." (Al-Baqarah : 286)

HaPPy Together awak <3


9 comments:

lolaswift said...
This comment has been removed by the author.
lolaswift said...

kesian kat kau . sabar jela iqa >,< . be strong :)

iQaberry said...

hehe . insyaALLAH jiwa kental :D
haha! thanks babe :)

madiha said...

weyh..siape weyh? sape sape? ak nk twu gak mamat tuu

iQaberry said...

haha malu la aku nak sebut siape hehe

iQaberry said...

haha malu la aku nak sebut siape hehe

naim fazrin said...

aku la tu...heheheh...ya,skrg aku sgt sygkan taylor swift...awek aku skrg...heheeh..

madiha said...

alh cerita laaaa...sape? akim murse?

iQaberry said...

madiha : haish akim pulak . hahaha kau ni buat gelak dia je hehe
aloorh . nanti la ade masa aku cerite ye hikhik >,<

naim : ye r kau > pentingkan taylor swift . lupa da persahabatan kite kann . huh!